24.11.2006

Palvelua kiitos!

Olin viime viikon lauantaina kaupungilla sisareni kanssa ja nälkä pääsi yllättämään. Unionin kadulta Forumiin siirtynyt Colorado on ollut yksi lempipaikoistamme yhden ainoa seikan vuoksi... Frozen lime margaritat! Ehdottomasti kaupungin parhaat. Ruoka on kohtuullista ja ranskalaisia on annoksissa aina tarpeeksi. Palvelu on aina ollut kuitenkin ravintolan heikko kohta. Jo aiemmin Unioninkadulla ollesssa ravintola meni aina täysin sekaisin, kun porukkaa oli kiinteistössä enemmän kuin asiakaspaikkoja. Baaritiskin alue (joka oli järkyttävän kapea) oli ahtautunut täyteen ihmisiä, jolloin henkilökunta ei päässyt kulkemaan keittiöstä ruokailualueelle, eikä ruokaileva asiakaskunta päässyt kylpyhuoneeseen. Tästä seurasi yleensä se, että ruokasali oli täynnä joko nälkäisiä ja kiukkuisia asiakkaita tai jalat ristissä kykkiviä ja kiukkuisia asiakkaita.

Ravintolan siirryttyä Forumiin, ravintolatila ja asettelelu oli ehkä ajateltu tällä kertaa paremmin, mutta emme päässeet koskaan todistamaan tätä. Menimme paikan päälle pahimpaan lounasruuhkan aikaan, joten paikka oli tupaten täynnä. Paikansimme henkilökuntaa ja kysäisimme onko ravintolassa yhtään tilaa kahdelle nälkäiselle. Henkilökunta ilmoitti että tällä hetkellä ravintola oli täynnä. Uskaltuduimme kysymään, osaisivatko he arvioida kuinka kauan kestäisi, jos jäisimme odottamaan. Nuori tyttö pyrähti keittiön puolelle ja kuulin hänen kysyvän hämmästelevällä äänen painolla joltakin, "mitä nyt, kun noi haluu oottaa". Tyttöä ei tämän jälkeen näkynyt. Saatoin kuvitella kuinka hän kyyristeli keittiön oven takana toivoen, että me häipyisimme paikalta mahdollisimman pikaisesti. Keskitimme kaiken huomiomme kahteen muuhun ravintolan työntekijään, jotka seisoivat edelleen kassalla. He pyrkivät kaikin tavoin olemaan huomaamatta meitä, joka on melko vaikeaa kun ottaa huomioon, että seisoimme noin 50 cm etäisyydellä heistä ja harjoitimme tiivistä tuijotustekniikkaa. Lopulta kyllästyimme tehottomaan toimintaan ja päätimme siirtyä viereiseen Hesburgeriin, josta sentään sai palvelua.

Missä tahansa muussa ravintolassa, jossa ruokasali on ollut täyteen pakattu on henkilökunta aina ilmoittanut, että voimme jäädä odottamaan pöydän vapautumista ja laittanut odottavan asiakkaan listalle. Coloradossa on nykyään mukava baari, johon osaava henkilökunta olisi osannut meidät ohjata. Tämä oli kuitenkin selvästi liian vaativa tehtävä. Jos odotusmahdollisuudet ovat huonot, (lue: pääsette pöytäänne noin kahden tunnin kuluttua) voisi myös tästä ilmoittaa.

Toivon, että henkilökunta tulee parantamaan asiakaspalvelukykyään jotten joutuisi heittämään hyvästejä Lime margaritoille ... huokaus!

Ei kommentteja:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews